Nabídky pomoci různých organizací na jednom místě: web jsmesvami.diakonie.cz

24. března 2020

Diakonie, jeden z nevýznamnějších poskytovatelů sociálních služeb v ČR, v aktuální situaci nabízí veřejnosti:

  • Bezplatnou krizovou linku 800 567 567 pro ty, kteří v souvislosti s aktuální situací prožívají strach, úzkost nebo obavy a potřebují podporu, porozumění, bezpečí.
  • Nový web s přehlednou mapou nabídek pomoci různých organizací a možností registrace dobrovolníků jsmesvami.diakonie.cz.
Nabídky pomoci různých organizací na jednom místě: web jsmesvami.diakonie.cz
24. března 2020 - Nabídky pomoci různých organizací na jednom místě: web jsmesvami.diakonie.cz

Pro ty, kdo mají strach a obavy: linka 800 567 567

Lidé mohou telefonovat denně od 9 do 20 hodin včetně víkendu. Linka je anonymní a bezplatná a její provoz zajišťují odborníci z oblasti krizové intervence. „Předpokládáme zájem především u starších a osamělých lidí, ale zavolat může opravdu úplně každý, kdo zkrátka nechce být na svůj strach, své obavy sám,“ říká Anna Stodolová, vedoucí SOS centra Diakonie, které linku provozuje. Lidé také mohou využít online poradnu prostřednictvím chatu, a to buď po Skypu (SOS.centrum) nebo na webu www.soscentrum.cz.

Všechny nabídky pomoci pohromadě: Web jsmesvami.diakonie.cz

Právě spuštěné stránky jsmesvami.diakonie.cz na jednom místě evidují všechny služby aktuální pomoci, o nichž celorepublikově víme. Mapu Diakonie průběžně aktualizuje. Nabídky se nejčastěji týkají praktické pomoci seniorům či osamělým lidem (nákupy, praktická pomoc, ale i linky důvěry apod.).

Vedle toho Diakonie nabízí registraci dobrovolníkům, které poté prostřednictvím regionálních koordinátorů vyšle na pomoc těm, kdo o ni požádají (při zachování maximální míry ochrany pro příjemce pomoci i dobrovolníky samotné). Koordinaci dobrovolníků má na starosti humanitární středisko Diakonie, které má četné zkušenosti například z mnoha povodní v ČR.

Roušky pro celé město i dopisy školákům s postižením

Diakonie má své pobočky na více než 150 místech v celé zemi, v našich službách jsou také tisíce seniorů. Ve všech našich zařízeních dbáme na dodržování vládních i regionálních opatření a reagujeme na aktuální situaci. „Děláme vše pro to, abychom maximálně ochránili naše klienty i personál,“ říká Jan Soběslavský, ředitel Diakonie. O konkrétních opatřeních v konkrétních službách Diakonie se může veřejnost informovat přímo v dané pobočce Diakonie. Jejich seznam včetně kontaktů najdete na této interaktivní mapě.

V časech, kdy mnohé služby musely uzavřít provoz, jejich zaměstnanci přemýšlejí, jak být aspoň na dálku v kontaktu se svými klienty. Ve speciální škole pro děti s postižením v jihočeské Soběslavi například každý týden rodinám dětí volají a posílají také dopisy. V nich jsou různé drobné úkoly pro děti, puzzle nebo společné fotografie. V Soběslavi, kde Diakonie Rolnička vedle školy provozuje i stacionář a další služby, se také hromadně pustili do výroby roušek. „Zavedli jsme manufakturu a získali dokonce pár šicích strojů. Původně jsme šili roušky pro naše klienty – děti i jejich rodiny, ale stala se z toho komunitní záležitost a s trochou nadsázky lze říct, že dnes šijeme pro celé město,“ konstatuje Kamila Viktorová, ředitelka místní speciální školy Diakonie.